Friday, January 23, 2015

Hakkasin modelliks

Ma olen viimasel kolmel nädalal käinud noortele kunstihuvilistele modelliks. Niiviisi kaks tundi järjest paigal istunud ja talunud kissitavaid pilke ja oma näo erinevate detailide lahtiharutamist (vaadake tema laupa - ebatavaliselt kõrge; kontrollige, kas silmad on sümmeetrilised, ei ole? õige! vaadake hoolega näotooni, on kollane? jne)

Tegelikult on lõbus. Loomulikult tüütab mind ära järjest istumine, ajab nihelema, pissihäda tuleb peale, kael väsib ära. Aga samas on uskumatult tore meie kiires maailmas kaks tundi järjest lihtsalt istuda ja mitte midagi peale tobedate kommentaaride teha. Istud ja mõtled. Vaatad noori, kes maalivad. Vaatad seda, kuidas nad pingutavad, kuidas nad pole rahul, kuidas nad mõnikord harva rahulolevalt noogutavad ja uue hooga pintsli haaravad.

Eelmisel korral võtsin sõna, et modelli eest pole piisavalt hästi hoolitsetud - tool on, kohvitass on, aga kus on küpsised?

Ja täna olidki küpsised kohal. Kusjuures mitte juhendaja poolt, vaid hoopis ühe tütarlapse poolt, kes ise maailmas isegi ei käi. Ta niisama juhtus kuulma ma nõudmisi. Istusin, sõin küpsiseid, jõin kohvi ja mõtlesin. Mõnus oli.

Piltide vaatamine on muidugi omaette meelelahutus :D Üldiselt vaatab pildilt vastu üks kuri vana naine :D

4 comments:

  1. Minu esimene palgatöö oli kunstikoolis modelliks olemine. Üldjoontes samad kommentaarid kui sinul. Ma sain mandariine küpsiste asemel :) Ja tõesti, mulle isegi pakuti, et võiksin ühe pildi endale saada ja ma ei julgenud öelda, et see on liiiiga realistlik ehk siis kõik mu puudused kandikul. Olin siis alles keskkooliõpilane, isegi kortse polnud, aga ikkagi. Siiamaani ei tea, mis sellest portreest siis lõpuks sai.

    ReplyDelete
  2. Minu pildid ei ole realistlikud :D Ja seda mitte üksnes selle pärast, et ma keeldun olemast kuri vana naine, vaid eelkõige selle pärast, et pildid ei meenuta mind.

    ReplyDelete
  3. Mida mu silmad nägema peavad? Kohv, küpsised, mandariinid???? Olen minagi käinud kunstikoolis poseerimas, ma küll ei mäleta, et mind seal millegagi kostitatud oleks... Aga see-eest sain olla porgandpaljas ja ühel võõral porgandpaljal kiitsakal noormehel käest kinni hoida :D Paistsin piltide peal tema kõrval nii paks, et ma olen täiesti rahul sellega, et keegi mulle ühtegi pilti mälestuseks ei pakkunud...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milleks sulle mandariinid, kui sulle pakuti porgandpaljast noormeest :D

      Ja ma ei suuda ette kujutada, kui kiitsakas too tüüp olema pidi, et sa paks tema kõrval välja nägid :D

      Delete