Tuesday, May 24, 2016

Veel ühe TÜ vilistlase mälestused

Marca kirjutas nii toreda postituse oma ülikooliasjast, et ajas mul ka sõrmed kihelema. Ja kui Ritsik kommentaariumis arvas, et need küsimused, mida Marca kasutas, on nagu meem, haarasin härjal sarvist. Vastan samuti baka põhjal, sest kõik järgnev pole enam nii "ülikooli-värk" olnud.


1. Mis eriala ülikoolis õppisite, mis aastal lõpetasite? 
Ma ei suuda seda siia kirjutada. Ma ei oska seda isegi päris täpselt selgitada, miks selle must-valgel kirjapanek mulle liigse enesepaljastusena tundub, sest mingisugusest erilisest anonüümsusest minu puhul rääkida ei saa. Ja kui veel arvestada õppejõudusid ja kursusi, mida järgmistes vastustes mainin, pole väga keeruline välja mõelda, mis eriala ma õppisin. Aga vähemalt lõpetamisaasta jääb siis mõistatamiseks :D 

2. Millised hinded olid teie lõputunnistusel? 
Üldiselt A-d, paar B-d oli ka, aga tõesti mõni üksik. Mulle see õppimise asi on alati sümpaatne olnud. Eks ma käisin peaaegu kõikides loengutes ka, kus ma kirjutasin väga häid konspekte. Huvitav, kas tänapäeval üldse kirjutatakse õppejõu sõnu üles või on ainult slaidid, mida saab pärast kodus vaadata? 

3. Mitu korda eksamitel läbi kukkusite? Palun kirjeldage mõne sõnaga neid läbikukkumisi.
Kordagi ei kukkunud. Reaalset ohtu ka ei olnud kordagi. Kuigi kõige viimane eksam, mis mul bakas oli (T-A Põdra mingi aine), oli täielik õudus, sest ma ei saanud juba loengus pool ajast aru, millest ta rääkis. Ja hiljem eksamiks õppides samamoodi. Aga suuline eksam oli ja tänu sellele sain näidata neid asju, millest ma aru sain, ja hiilida mööda kõigest muust. Kõige rohkem kartsin vist Tooli "Sissejuhatust filosoofiasse", mis oli esimesel semestril ja otse gümnast tulnuna oli kogu see materjal paraja kõrgusega üle pea. See oli eksam, mille kohta räägiti, et kaugelt üle poole kukub esimesel korral läbi. Aga ära õppisin.

4. Lemmikõppejõud, paar sõna tema kohta.
Mulle meeldisid päris paljud. Urmas Pettisse olin esialgu peaaegu et armunud, ta oli ikka väga kena mees. Lisaks sellele, et ta oli väga meeldiv õppejõud. Marju Lepajõe loomulikult, sest ta on lihtsalt nii äge. Kalle Kasemaa loengud olid ülihuvitavad. Marca juures kiidetud Kulmar oli ka põnev tegelane, kuigi mingil hetkel läks vaimustus üle. Ja kindlasti Pille Valk, kellele metoodiline lähenemine on mind vist praeguses töös kõige rohkem mõjutanud.

5. Kõige veidram õppejõud ehk kõige professorlikum professor, paar sõna ka tema iseloomustuseks
.
Kõige veidram oli vist ikka T. Jürgenstein, kes pidas loengut kas lakke või aknast välja vaadates. Ma ei tea, kas ta ka kõige professorlikum seetõttu oli. Kui veidrus välja arvata, siis tegelikult pakuks siia ikka Kasemaa.

6. Kõige ebameeldivam õppeaine, seletage mõne sõnaga, miks.

Kõige raskem oli minu jaoks saksa keel, sest seda polnud ma varem üldse õppinud. Kõige tüütumad aga praktilise usuteaduse ained, sest need absoluutselt ei huvitanud mind. See on ka valdkond, millest ma peaaegu midagi ei mäleta.

7. Kõige hullem temp, millega ülikooli ajal hakkama saite.

Mul ei meenu ükski tõsine temp. Ses mõttes et Kaarsilla kaarest üleminek pole ju temp? Otse peolt eksamile minek pole nagu ka tembu nime väärt.

8. Kõige meeldejäävam pidu. Meenutage seda mõne sõnaga.
Ma arvan, et ristimine ikka. See oli õudselt põnev, ei mingeid kummalisi sööke või seksuaalse alatooniga ülesandeid, mis gümnas olid olnud. Kõik oli väga peen ja intelligentne, samas äärmiselt lõbus. Pärast pidu muidugi ülemäära peen polnud :D Aga see-eest väga meeleolukas.
Muudest pidudest olid minu meelest minu korteris toimunud peod erakordselt head. Mu korter oli lihtsalt niivõrd eriline, et tõmbas peo käima.

9. Tudengiaja olulisim koht Tartus, kui peahoone välja arvata.
 Miks?
Pirogov kindlasti. Zavood. Neid vist põhjendama ei pea. Tegelikult meeldis mulle raamatukogu ka väga. Suurem osa töödest sai seal ära tehtud.

10. Mida käsitles teie lõputöö?
Otsisin vastust küsimusele, kes on see lubatud Tulija. Hullult paju vaeva nägin ja olin väga pettunud lõpuks, kui kaitsmisel kellelgi õieti küsimusi või etteheiteid polnud. Ma ei saanudki oma tööd kaitsta :D Magistritöö kaitsmisel sain küll mitmekordselt tagasi. 
 
11. Esimene töökoht pärast ülikooli.
Enne kui üldse tööle jõudsin minna, sain lapse. Ja siis läksin tööle juba hoopis teisel erialal.

2 comments:

  1. Tõesti on huvitav niimoodi teiste mälestusi lugeda :) Konspektidest niipalju, et mul on üks sõber õppejõud, kes on "vanamoodne" ning eeldab loengutes tudengitelt konspekteerimist, tal on mitu korda olnud konflikt noortega, kes eeldavad, et ta paneb loengutekstid netti üles ning kes saavad šoki, kui tuleb välja, et elektroonilisi materjale ei eksisteerigi.
    Ja meil ei olnudki mingit rebastepidu mu meelest...

    ReplyDelete
  2. Mu oma kogemuse põhjal, baka tudengid veel konspekteerivad, aga muidugi mitte käsitsi, vaid moodsa rüperaaliga. Magistrandid kipuvad niisama vahtima ja nõuavad siis pärast minu käest materjale :D

    ReplyDelete