Thursday, October 29, 2015

Mida teha Tšehhoviga?

Mulle väga meeldivad Tšehhovi novellid. No on humoorikad minu meelest. Tema näidendid meeldivad ka, kuigi mitte lugeda. Ses mõttes et klassikutest näiteks "Hamlet" on ka väga head lugemiselamust pakkuv, aga "Kirsiaed" venib käes. Aga nii üldises plaanis siis meeldib mulle Tšehhov.

Kooliprogrammis tuleb Tšehhovit ikka ette. Ja ma hakkan tõsiselt meelt heitma, sest need noored, kellega ma professionaalses  situatsioonis kokku puutun, lihtsalt ei saa aru nendest tekstidest. Te ei kujuta ette, mida ma olen pidanud tegema näiteks "Kameeleoniga". See on see lugu, kus koera süütus/süüdiolek sõltub sellest, kelle oma ta arvatavasti on. Ses mõttes et... see on poolteist lehekülge ilmselget teksti. Minu meelest :D "Naela otsas" (see on see lugu, kus mees tuleb sõpradega koju, aga tema ülemus on ta naisele külla tulnud ja uks on kinni pandud) on täiesti arusaamatu lugu. Kuigi pärast seda, kui ma olin pool tundi pea peal seisnud, leidis üks vene taustaga tüdruk, et tõepoolest, normaalne mees oleks kirve võtnud, mitte sõpradega kõrtsi aega parajaks tegema läinud.

Samas on needsamad noored nii nutikad, laia silmaringi ja korraliku analüüsivõimega.

Asi on vist ikka Tšehhovis.

4 comments:

  1. Kas see on see? http://biblioklept.org/2015/01/24/read-a-chameleon-a-short-story-by-anton-chekhov/ ? Ma eestikeelset ei leidnud ja inglisekeelne on vist halb tõlge. Aga mis sellega üldse tegema peaks? Sest tõesti, see on lühike ja ilmselge tekst, pigem följetoni kui novell, või vähemalt mina ei suutunud sellest rohkemat leida.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mhmh, seesama. Klassikaline küsimus - mida või keda Tšehhov naeruvääristab.

      Delete
    2. Ja mida vastuseks pakuti? Koeri? Kindraleid? Normaalseid mehi?

      Delete