Wednesday, June 10, 2015

Muusikakool? Muusikakool?!? Muusikakool!

Täna avalikustati muusikakooli vastuvõetute nimekiri ja selles figureeris ka meie kräämiku nimi. Mis on isegi natuke üllatav, sest kui ma kuulasin, mida lapsed katsetel tegema pidid, tundus see nii keeruline. Koputamise osas tundis Ruudi ennast üsna kindlalt, aga see, kui pidi klaveril mängitud viisijuppe järele laulma, olevat ka tema enda meelest keeruline olnud. Lisaks veel viisipidamise kontrollimiseks lauldud laul. Ruudil paluti laulda "Juba linnukesed", mis ei ole tegelikult väga keeruline, aga probleem on selles, et see lugu on juba rahvalaulustunud, nii et ma ei ole päris kindel, kas see viis, mida me kodus kasutame, on see, mis ta algversioonis oli. Kusjuures "Põdra majaga " on minu jaoks sama lugu. Muidu kui ma kuulan teda näiteks oma praeguse lemmiku laule laulmas (LINGI avamine omal vastutusel, siit ei avane midagi väga ilusat :D ), siis peab viisi küll.

Muusikakooliga on meil üldse olnud palju-palju mõtlemist. Sügisene "ma tegelikult ei tahagi laulda" eelastmesse astumisel on meil kõigil eredalt meeles. Lisaks lasteaias pealtkuuldud vestlus sõbraga, kus Ruudi tunnistas nukra häälega: "Minu ema käsib mul muusikakoolis käia..." Samas oli suur õhin, kui oli teisipäevane tund, mis oli noodiõpetus. Reedene laulu- ja pillitund nii palju pinget ei pakkunud. Just õhin teooria osas viis mõtte järjest enam muusikakooli peale, sest pilliringides selle osa peale väga ei panustata. Sellesama asja pärast soovitas ka lasteaia muusikaõpetaja muusikakooli.

Minu enda kõhklused tulenesid ka sellest, et tegemist on siiski teise kooliga tavakooli kõrval. Isegi eelastmes saime korra noomida, et Ruudi puudus, kui mul oli vaheaeg, sest muusikakooli vaheajad liiguvad riikliku süsteemiga, mitte nii nagu minul ja ka Ruudi koolis.

No ja kolmandaks segaseks kohaks oli pillivalik, sest Ruudil on kindel soov saada tipptasemel suupillimängijaks. Kummalisel kombel pole suupilli muusikakoolis õpetatavate pillide hulgas :D Nii et ka siin oli rääkimist ja planeerimist ja lõpuks leidsime kompromissi rahvapillide juures lootuses, et rahvapillide õpetaja oskab anda nõu, kuidas saada suupilluriks.

Kõigi nende kõhkluste juures on huvitav see, et pärast katseid on Ruudi üles näidanud väga suurt huvi ikkagi muusikakooli sisse saamiseks. Oli ju terve nädal aega praadida :) Nii et saan teda vähemalt selles osas rõõmustada, et jalg on ukse vahelt sisse susatud. Samal ajal mõtisklen, kuidas serveerida talle, et rahvapillid muundusid siiski üheks konkreetseks rahvapilliks, milleks on paramparaaaa... kannel :D

Nii et meil on kasvamas tulevane Jaan Imelik :D


No comments:

Post a Comment