Wednesday, September 10, 2014

Teadus on lahe

Ruudi lasteaias hakkab sellest sügisest tegutsema Kolme Põrsakese teadusring. Eile oli näidistund, kus olid kohal asjast huvitatud lapsed koos oma vanematega. Või siis asjad huvitatud lapsevanemad oma lastega. Aga vahet pole, kes algselt asjast huvitatud olid, lõpuks olid kõik täielikus ekstaasis. Eriti muidugi lapsed. Näidistund oli kuiva jääga ja sellega sai palju nalja teha, tossu ja pauku ja lund, mis oli nii külm, et hästi ei saanud katsuda. Jõhkralt lahe oli :D Ma püüdsin end esialgu sündsalt tagasi hoida, aga lõpuks ikka näppisin nii tossu kui lund. Ainult paugud mulle ei meeldinud.

Kogemata ütlesin Ruudile, et sedasama asja saab tellida ka endale näiteks sünnipäevale ja nüüd tundub, et peangi seda tegema, sest Ruudi leidis, et tegemist sajandi parima mõttega. Ma vaatasin pärast hinnakirjast, et sünnipäev maksab 60 eurot ja natukene kahetsesin, et nii ennatlikult jutuks võtsin. Sest mängutuba, mida nagunii sünnipäevaks üürida tahame, on hinda tõstnud ja tahab kolme tunni eest 70 eurot, mis tähendab, et enne sööke ja kingitust tuleks sünnipäeva eest välja käia 130 eurot. Lapsed on meie kalleim vara, eksole.

Iseenesest tegutseb Eestis teine samalaadne asi veel - Teeme Keemiat, aga nende kodulehelt ma hinnakirja ei leidnud. Nende eeliseks on see, et tegemist on ikkagi tuttavate poistega (kuigi jah, ka põrsakeste meie filiaali tüüp on tuttav tüüp, väikelinna rõõmud), nii et nende tegevuse toetamine oleks samal ajal ka kogukonna aitamine.

Kokkuvõttes muidugi pole oluline, kas Ruudi sünnipäeval saab tossu või mitte, vaid see, et sellised projektid üldse olemas on. Ma pole oma koolielus isegi mitte kartulist elektrit teinud, nii et on väga lahe, kui juba lasteaias saab selgeks, et keemia ja füüsika on tegelikult hullult põnevad asjad.

Igatahes respekt noortele tegijatele.

4 comments:

  1. Kuidas poiste/tüdrukute osakaal oli?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Näidistunnis oli üsna võrdselt. Imestama pani mind see, et lapsi oli pigem vähem, arvestades asjaolu, et meil on ikka päris suur lasteaed. Eks edaspidi näis, kui palju ringis käima hakkab, hind on korralik.

      Delete
    2. Meil oli sama üritus lasteaias eile. Ma ise ei saanud minna, aga mees rääkis, et pauku ei tehtud aga samuti oli näidistund kuiva jääga olnud. Mul plika tahtis ammu minna ja tema küll ütles, et seal ringis käib ainult 1 tüdruk ja tema oleks siis teine....

      Delete
    3. Pauk tuli selles, et kuivast jääst tekkinud süsihappegaas puhus õhupalli puruks.

      Aga ma hoian silma peal, kuidas meil soolise jaotusega tuleb, päris huvitav küsimus iseenesest.

      Delete