Saturday, January 3, 2015

Kiidan ametiasutust

Ootamatult oli aeg kerinud end sellesse punkti, kus ma pidin hakkama tegelema oma lubade vahetamisega. Pärast nimemuutust jätsin selle täiesti külma kõhuga tegemata, sest Eestis saab rahumeeli sõita ID-kaardiga, välismaale ma aga sõitma ei sattunud. Ruudi kui hästi kasvatatud kodanik tuletas seda mulle mõnikord meelde, aga rahustasin teda, et ametlike andmete põhjal on mul load olemas ja et ühel päeval ma ikka vahetan nad ära.

Nüüd detsembris läks asi üsna kiireks juba, sest jaanuari esimeses pooles oli juba tähtaeg, mille ületamisel oleks ma pidin hakkama rinda pistma hoopis keerulisemate protseduuridega. Nii ma siis viimasel päeval enne pühi lõpuks ARK-i jõudsin.

Loomulikult oli seal ilgemalt pikk järjekord. Inimesi polnud küll palju, aga iga inimesega läheb seal letis ju miljon aastat. Seda enam et viiest töötajast ainult kaks tegelesid lubadega, teised ootasid muid kliente, keda polnud. Õnneks oli meil kaasas laps, kes näitas üles selgeid tüdimuse märke, nii kutsus üks naine meid järjekorraväliselt enda juurde. Kuulas ära mu mure ja soovitas loomulikult e-teenust kasutada. Seda muuseas oli mulle soovitanud ka mu isa. Muidu poleks probleemi olnudki, aga lubade jaoks on ju vaja ka kehtivat tervisetõendit. Kusjuures seoses oma töökohaga teen ma ju iga kahe aasta tagant tervisetõendi, kus vaadatakse samasid asju, mida on vaja lubade jaoks (silmad, veresuhkur, vererõhk, kõrvad ka põhimõtteliselt, kuigi seda mul tõesti pole kunagi kontrollitud, lisaks veel kopsupilt), aga millegipärast tuleb iga kümne aasta kohta teha korra ka lisatervisetõend. See on asi, millest ma aru ei saa. Tervisetõendi mõte võiks ju olla selles, et vaadatakse üle, kas ma olen terve. Ja kui tõesti on vaja midagi spetsiifilist (näiteks relva jaoks psühhiaatriline ülevaates), siis see JUURDE teha, oleks ju loogiline?

Igatahes, lubade jaoks mul kehtivat tervisetõendit polnud. Või noh, enne kehtinud lubade jaoks oli, aga see ei võimaldanud mul uusi lubasid tellida. Siis aga algasid pühad ja nädalavahetus sinna otsa, nii et tervisetõendi juurde tagasi jõudsin ma 29. detsembril. Siis olin ma juba natuke erutatud, eriti siis, kui selgus, et tõendi saamiseks tahab arst mu päriselt ka üle vaadata. Kuigi ta on seda juba teinud. Vähemalt sain samaks õhtuks aja. Päeval möllasin e-keskkonnas ja vastasin kolmel korral, et mul ei ole kaebusi allergiate, neerude ja akne osas. Miskipärast ei lasknud süsteem mul aga oma allkirja alla panna ja ma muutusin juba kurvaks. Arsti juures selguski, et minu ponnistused ei olnud vilja kandnud ning e-tervisetõendi taotlus ei jõudnud mu arstini. Täitsin siis pabervariandi (vastates uuesti, et mul pole kaebusi allergiate, neerude ja akne osas), arst tõepoolest vaatas kõik üle (välja arvatud kõrvad) ja 29. detsembri õhtul umbes kell kaheksa tegin maanteeameti leheküljel lõpuks oma taotluse ära. Ise raskelt ohates, sest ARK-i tädi oli mulle sõnad peale lugenud, et taotluse tegemine ei taga seda, et mu load pärast esimeste lubade lõppemist kehtiksid, nad peavad ikka valmis ka olema.

Aga mis selgus! 31. detsembril üllatas hr H mind hommikul sellega, et tõi mulle voodisse kaks kirja. Üks neist oli jõulukaart Ruudilt :D Päris margiga ja puha :D Ja teine oli minu juhiluba! Ehk siis juhiluba sai valmis ja jõudis minuni põhimõtteliselt ühe päevaga.

Väga tubli tegutsemine :)

No comments:

Post a Comment