- Mustlaslapsed ei saa aru, mis on hariduse ja õppimise eesmärkMis on selle lause juures valesti? Meie riigis polegi see ehk nii selge, kuna mustlaste probleem pole niii suur, aga siiski. Me teame, kellest on jutt, ja mingisugune oma arvamus nene kohta on (nt see, et nad ei käi tööl, vaid teenivad raha ennustamise ja muidu kerjamise ja varastamisega, eksole). Point on selle lause puhul selles, et pole võimalik, et keegi kuskil ei saa aru hariduse ja õppimise eesmärkidest. Jah, võib olla, et ei saada aru MEIE hariduse eesmärkidest, aga igas kogukonnas on väärtused ja oskused, mille omandamist peetakse oluliseks.
- Moslemitel on oma kindel kultuurSiinkohal on küsimus, mis on kultuur (umbes nagu minu küsimus Kes on kultuur:). Et siis, kes suhtlevad omavahel: inimesed või kultuurid? Kas kõik ühte kultuuri kuuluvad inimesed jagavad kõiki ühtesid ja samu väärtushinnanguid? Või sõltub see ikkagi omaette isiksustest?
- Kõik on hästi, kui ma ei lähe kaasa homoseksuaalide tõrjumisegaKõik ei ole hästi, kui inimesed seisavad kõrval ega suvatse vastu hakata. Miks lähevad asjad nt koolivägavallaohvritega nii hulluks? Kas sellepärast, et kõik koolilapsed aktiivselt peksavad, mõnitavad, kiusavad üht ohvrit? Ei, hulluks läheb asi sellepärast, et kaks-kolm inimest käitub ebainimlikult ja ülejäänud ei julge ohvri kaitseks välja asutuda.
- Me peaksime rohkem rääkima inimõigustestSelles pole mingir pointi. Me võime rääkida-rääkida-rääkida, aga sellest ei muutu midagi. Inimesed peavad selle teema ise läbi tunnetama, inimene peab ise aru saama, milliste inimõiguste vastu eksib tema oma tegevuses (me kõik teeme seda, igapäevaselt, me lihtsalt ei teadvusta seda endale), ja muutma oma käitumist. See on ainus, mis töötab. Punkt.
Friday, October 21, 2011
Natuke selgitusi
Ma mõtlesin, et üks mu postitusest vajab ehk pisut selgitust. Nimelt see, kus palusin mingite teemade üle pikemalt mõtiskleda. Annan nüüd natuke vihjeid, millise nurga alt seda teha võiks.
Sildid:
Strasbourg
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment