Thursday, August 11, 2011

Tribute to british people

Siia posti koondan siis oma väikesed tähelepanekud inglaste toredate harjumuste kohta või mingid nähtused, mida kultuurireisi muljeid pajatades ei puuduta, aga millega siin viibides on olnud au kokku puutuda. Arvatavasti saab sellest post, mida aja jooksul ka täiendada :) Aga hakkame siis otsast loetlema:
1. Kõik, mis seotud vannitoaga
  • Ma usun, et peaaegu kõik inimesed on kuulnud, et inglased käivad vannis, mitte duši all. Ja et nad teevad seda nii põhimõtteliselt, et nende kodudes ongi vannid ilma dušita. Seda viimast fakti ei oska ma kommenteerida, sest elame hotellides, aga näib, et mingi tagapõhi sellel on. Sest nt hotell Californias on ilmselgelt mõeldud, et „ok, paneme nendele tobedatele mandrikatele selle duši ka“, aga katsetanud seda keegi pole, sest selle all pole võimalik normaalselt käia :) See on nii madalale paigutatud ja mingit reguleerimisvõimalust pole :) Ja nii on see kõikides tubades, kus elavad eestlased.
  • Kuuma ja külma vee jaoks on ühel kraanikausil kaks kraani. No anna abi, ausalt:) Normaalse veel saamiseks tuleb kraanikausile panna kork ette ja pesta käsi parajas vees nagu vannis. See pole iseenesest raske, kui tegemist on kätepesuga. Hardcore variant oli pr Arrakul, kes käis niiviisi duši all – hops külm, hops kuum, hops külm, hops kuum ja liskas puhtale ihule saad ka erksad närvid :)
  • WC-s hoiame vett kokku. Ma nüüd ei kujuta ette, mis on selle nähtuse tagamaa, aga lugu ise lihtne. Tahad pärast tualeti sihtotstarbelist kasutamist vett peale tõmmat, vajutad selleks ette nähtud kangi ja potti niriseb väike oja. Ajad silmad suureks ja vajutad veel korra, potti niriseb teine oja. Ajad silmad eriti suureks ja vajutad viimast korda täielikus meeleheites olles veel ühe korra kangi ja potti vallandub tõeline kosk. Ja nõnda iga kord.
2. Inglaste iseloom
  • Thank you, thank you, thank you etc... Ühel kitsal ja käänulisel trepil astusin sammukuse kõrvale, et lasta endast mööda viieliikmeline perekond. Kõige ees tuli ema, kes tänas mind tõesti südamest: „Thank you.“ Noogutasin õnnelikult vastu: „You´re welcome :D“. Talle järgnes pereisa: „Thank you.“ Mina (rõõmsalt): „You´re welcome :)“. Kõige vanem poeg (surmani tänulikult): „Thank you.“ Mina (üllatunult): „You´re welcome :O“ Keskmine poeg (surmani tänulikult): „Thank you.“ Mina (silmad vidukil): „You´re welcome -.-“ Ja noorim poeg, üllatus-üllatus, (surmani tänulikult): „Thank you.“ Ja mina keerasin pea ära, sest no ei ole ju võimalik:)
  • Kui on suvi, siis nii ongi. Väljas on napilt 18 kraadi sooja, puhub vinge tuul, pilvine, kannan kleidi all sukapükse ja saapaid, peal on villane kampsu. Ja vastu jalutavad kohalikud inglased, kes kannavad šortse ja maikasid ning ilmselgelt suujunduvad ujuma...
3. Inglaste toidulaud
  • Full English Breakfast. Klassika, mida tuleb kindlasti proovida. Aga ma tõesti loodan inglaste enda pärast, et nad ei söö seda liiga tihti. Ja loodan ka seda, et see vorstike on tavalistes peredes ikka maitsestatud, sest need, mida mina olen proovinud, on uskumatult maitsetud olnud.
  • Vahukoor. Meie giid: „Ja kindlasti proovige kooke vahukoorega, isegi need, kes kodus vahukoort ei söö, armastavad inglise oma, sellel on hoopis teine konsistents...“ On jah, inglased arvavad, et nad söövad vahukoort, aga tegelikult söövad nad hoopis magusat võid :)
  • Pasty. „Meie kandi“ liha-kartuli-kaalika-kapsa-rasva- jmt- pirukas. Mu soovitus on – võtke standard, mitte large :) Śiis on väga maitsev, sobib vabalt lõunasöögiks.
4. Inglased ja vasak pool
  • ok, neil on vasakpoolne liiklus. Sellega VÕIB ju kuidagimoodi leppida, kui see kehtiks ainult maanteel. AGA  see on nii ka poes toidukärudega liikudes, tänaval inimestest möödudes ja mis eriti veider - neil on ka näitused üles pandud vasakult poolt alustades. Täielik müstika. 
5. Inglased ja suunised
  • esiteks, inglased kasutavad müstilisi mõõtühikuid: miil, pint, intš...Toredad on maanteedel olevad teated "Teenused 17 m" Et mismõttes 17 meetri pärast vetsu saab??? Ja siis tuleb valgustushetk - 17 MIILI ehk siis peaaegu 30 kilomeetrit. Mu lemmik oli kaardil leiduv mõõtkava 1 inch - 10 miili, wtf???
  • Nad ei armasta tänavanimesid avalikustada. Kaardi pealt saab neid küll lugeda, jah, aga orienteerumine vabas looduses oleks oluliselt pingevabam, kui tänavanurkadel ka sildid oleks, nii et kaarti saaks järgida mitte ainult geograafilise profiili järgi...
  • Erinevalt eelnevas punktis mainitule leidub silte "No smoking" igal pool. Tõsiselt igal pool. Poe uksel, bussi uksel, kino uksel, vetsu uksel, kiriku uksel, poes salakavalalt riiulite vahel...No ma ei tea, kas varemalt siis tõesti võis Inglismaal kõikjal tossata?

    2 comments:

    1. Kuna ma olen äraütlemata hea inimene, siis ma kommenteerin ka, et Sul ei tekiks seda kurba tunnet, et mitte keegi ei loe Su kirjutisi :D
      Tean omast käest :D

      ReplyDelete