Sunday, August 11, 2024

Ülevaade veekeskustest ehk Matilda 7. elukuu

Üks sündmusi täis suvine kuu on taas mööda saanud ja lõpuks ometi ei pea ma häbelikult endale tunnistama, et tegelikult on Matilda ainult kuskil tagataustal tiksunud ja põhifookus on millelgi muul. Sel kuul on Matilda olnud täitsa samaväärne kõigi teistega :D Aga asjast siis.

Kõige põhilisem siis kohe alguses - 6 kuud ja 2 nädalat vana Matilda sai lõpuks liikuma. Ma saan aru, et iga ema vaatab uhkusega oma last ja arvab, et just tema laps teeb asju imehästi, aga ausalt, Matilda roomamistehnika on tõesti üks ilusamaid, mida ma näinud olen. Väga jõuline, puhas, efektiivne. Praeguseks teeb ta küll juba väga palju ettevalmistusi käputamiseks, nii et seda imeilusat roomamist on vähem, kuid siiski. Ettevalmistused toimuvad ka istumiseks, mida ootan juba väga. Kui palju lihtsam oleks tal oma asjadega mängida, kui ei peaks seda ainult kõhuli tegema! Mitte et ta otseselt mänguasjadega mängiks, sest nagu iga normaalne pooleaastane püüab ta igal võimalikul ja võimatul juhul kaasata oma mängudesse pärisasju (pult, telefon, juhtmed, prügi), aga mõnikord ikka juhtub. Näiteks meeldib talle oma torni küljest võtta asju, veeretada purki, vaadata raamatut. Tegelikult tema lemmikmänguasjade osas iseloomustab olukorda kõige paremini pealtkuuldud vestlus Matilda ja issi vahel.

Matilda: agyjsedlksj

Issi: Matilda, ma saan aru, et sa oled kuri, aga mina ei pannud sinu närimisasju endale jalga, vaid sina närid minu aluspükse. 

(Ta võtab neid puhta pesu korvist loomulikult. Sokke ka. )

Igatahes ootan, et ta hakkaks istuma, et me saaks mängida palli ja klotsitorni ja kindlasti midagi veel. Praegu on minu õpetatud mängudest parim "Asjade kastist välja võtmine". Tõele au andes - see ongi hea mäng. 

Ja talle hullult meeldib, kui ma mängin, et Ikea leopard räägib ja üldse liigutab. Peeglid ka jätkuvalt.

Söömise osas on seis ses mõttes sama, et ikka meeldib talle kõik, mida pakkunud oleme. Ja pakkunud oleme palju... Selliseid kahtlaseid asju küll lihtsalt keele vastu maitseks, aga näiteks toorest sibulat ta sõi ja tükk aega mõtles järele, et mis just juhtus. Praeguseks oleme jõudnud kolme toidukorrani päevas, üks lihaga püree, üks puuviljapüree/piimapuder ja mingi puuvili. Olen ka päris palju tükke talle andnud ja ainult kaks korda jalgupidi üles tõstnud, et tükk kurgust välja tuleks.  Söögitooli veel ei kasuta, sest ta ikkagi ei istu veel ja teiseks ei näe ma mõtet siia koju midagi osta, sest nagunii tuleks see suht kohe ümber kolida. Nii et sööb ta oma BB toolis.

Kui söömisest juba räägitud, siis teine baastegevus ehk magamine... ei ole nii mõnus ja paigas. Jällegi. ma saan aru, et võiks olla palju hullem. Ta viimastel aegadel ärkab hommikul kell 7 ja õhtul läheb magama kaheksa ja poole üheksa vahel. Muutunud ei ole see, et panen ta õhtul voodisse ja seal pusserdab ta end ise magama. Tüütu osa on see, et kui esimese une teeb ta veel enam-vähem viisaka 4-tunnise, siis edaspidi virgub iga kahe, vahel korra ka tunni tagant (see hommikune kella 5 paiku ärkamine), mõnikord on ka 3tunnised uned. No ma ei tea, see laps magas väiksemana 7+ tundi järjest, siis sõi ja magas 3 tundi otsa :S Aga ma olen tänulik, et pole mingit uinutamise jante, ka öösel magab ta kohe edasi ja tegelikult ma üldiselt tean ärkamisi eelkõige seetõttu, et ma märgin need äppi üles, mitte seepärast, et ma ise väga üles ärkaks, kuigi ma jätkuvalt imetan istudes, mitte lamades. Mul ikka veel pole kaisubeebit. Aga jah, selline järjest 10 tundi magada tundub erilise luksusena. Ja ma nüüd ei tea, kumb kumba mõjutab, et päeval magab ta ikka veidralt. Ärkveloleku aken on veninud nüüd 3,5 tunni pikkuseks. Ja vabalt võib olla nii, et ta teebki päevas 3*20 minutit uinakud. Kui ta teeb pikemad (praegu näiteks hakkab juba kaks tundi täis saama), magabki üldse kaks korda (kuigi tema vanuses peaks nagu veel kolm korda magama). Üldiselt lasen tal teha seda, mida ta tahab, välja arvatud see, et õhtul pärast kuut ei maga, siis tuleb juba poole kaheksani vastu pidada ja ööunne minna. Ja ka see toimib kenasti. 

Igasugusteseid sotsiaalseid ettevõtmisi jagus sellesse kuusse mitmeid. Juba koju kätte tuli tervelt kaks sünnipäevapidu ja kodust väljapoole viis meie tee korduvalt ja korduvalt veekeskustesse. Ütleme nii, et sellest lapsest on saanud täitsa korralik veeloom. Me oleme nüüdseks käinud sellistest kohtades:

1. Suure-Jaani tervisekeskus - suht okei, aga jätkuvalt näib mulle, et Suure-Jaanis on õhk jahe. Muidu kohti, kus beebiga ujuda, on (beebide bassein, madalama veega bassein möllamiseks), aga ma ei tea, kas jaheda õhu pärast või ongi seal ka vesi jahedam, meeldib mulle vist käidud kohtadest kõige vähem, sest mul lihtsalt hakkab seal külm. Samas on seal paraja temperatuuriga saunaruum olemas, sealgi käisime Matildaga korduvalt. Aga jah, üks sooja veega mullivann, palun. Duširuumis on Ikea Antiloop, aga mähkimislauda vist pole (vähemalt ma ei märganud ja seega ei kasutanud).

2. Tõrva veemõnula - ka suht okei beebiga. Mullivann on soe, põhimõtteliselt on madala veega koht, kus beebiga olla, minu meelest olid duširuumis ka Ikea antiloobid (Matilda hakkab nutma juba siis, kui ta neid eemalt näeb, nii et ma väga ei saa neid kasutada abivahendina), mähmikislauda ma ei mäleta. 

3. Tartu V-spa - noh, see on see veider koht, mille suhtes mul on nagunii vastakad tunded. Ma lihtsalt ei saa aru, kes on selle koha sihtrühmaks. Päris alguses oli see vist n-ö täiskasvanutele mõeldud lõõgastuspaik, natuke kallim ja natuke peenem kui Tartu teine veekeskus Aura. Aga üsna kähku hakkasid seal käima pered ja praeguseks on see täiega perespaa. Lihtsalt see ebamugavus, et kuna seal pole mõeldud sellele, et tegelikult võiks mõnus olla nii lastel kui ka täiskasvanutel, siis ... minu meelest pole täiskasvanutel seal eriti mõnus olla :( Ja ma viibisin V-spaas kahe lapsega, üks küll beebi, aga teine väga aktiivne 7-aastane, mis võiks mu südant mõnevõrra leebutada, aga ei :D Ok, saunaosakond on sealgi ju eraldi, aga ausalt öeldes ei meeldi mulle nende saunaosakond ülemäära palju. Aga jah, mul on raske andeks anda seda, et mu lemmikatraktsioon (Jaapani vann) on vaatega lastebasseinile. Ei, see ei ole lõõgastav. Ja no see, et suplusbasseinis pole ruumi supelda, sest seal on lapsed, on jamps. Mis seal siiski hästi on - ühine riietusruum kindlasti. Mugav mähkimisnurk ja duširuumi tool. Soe õhk ning soe vesi ja piisavalt palju lebotoole. Ehk et kokkuvõttes on seal beebiga üsna mugav. Kui kõik need vanemad lapsed kõrvale jätta. Kevadise V-Spaas pikemalt elades saime spaas käia sellisel kellaajal, kui seal polnud teisi inimesi, ja siis oli täitsa ok. 

4. Tartu Aura - mu kogemus on nüüd küll ainult sellega, kui võtta koos saunaosakonnaga pilet. Ja kui seda teha, siis soovitan küll. Riietusruumis on mähkmislaud, beebipesu abivahendid on duširuumis olemas, õhk on soe. Saunaosakonna mullivann ja Jaapani vann on mõnusalt soojad, sealsamas on ka mõnusad lebotoolid, kus Matilda minu süles oma kolmveerand tundi magas, nii mugav ja lõõgastav koht. Hullamise ala on noh... hullamiseks, sõitsin ka ise torudest alla (üks on ikka täiega kiire). Lastebassein on ka toreda atraktsiooniga, lisaks on kohe lastebasseini kõrval kaks sauna, mis on ülimugav, kui sul on kaasas natuke vanemad lapsed kui beebid :D Seal osakonnas on ka see vahva ruum, kus saad kogeda erinevaid vihmasid (troopika jne), see on päris jahmatav kogemus. Proovige :P Üks kummaline asi on see, et baaris tuleb maksata kas kaardiga või sularahas, n-ö käepaelga maksta ei saa. See on pisut ebamugav lahendus. Siiski on Aura vägagi mõnus perespaa, vb mitte nii ilus (saunaosakond siiski meenutab natuke spordikooli duširuumi), aga täitsa vahva.  

5. Ja mu lemmik oli ja on Pärnu Terviseparadiis. Mulle meeldib nii hullamise ala (mägijõgi on kõige lahedam veeatraktsioon Eestis) kui saunaparadiis (juba sisekujundus on seal kena, pluss Jaapani vann on eriti kena ja eriti kuum.) Igatepidi soe ja mõnna koht, riietusruumis on olemas söögitoolid, veekeskusesse saab beebi kaasa võtta kohaliku turvahälliga, mis on väga nunnu lahendus. Me muidu oleme kasutanud enda oma, kui pikemaks viibimiseks läheb, aga noh vesi ja piss ikka panevad mõtlema. Nendesse laenu omadesse rätik alla ja väga hea on. 

Sellised kogemused on siis meil olnud. Vahenditest nii palju, et Matildal on Little Lambi ujumismähe, mis töötab kenasti, Speedo beebide ujumisrõngas, mis talle ka väga hästi meeldib, ja kõige tavalisem beebide kapuutsiga saunarätik. Rätikute osas on V-Spaa lahe, sest neil on beebidele minipontšod, mis on ülinunnud. Olen mõelnud Matildale ka sellist osta, aga muudkui läheb meelest. 

Igatahes oleme jõudnud beebiga sinnamaani, et vett ta enam ei karda. Ta siiski ei uju vee all, aga ta saab hakkama sukeldumisega, nii et temaga saab täitsa mõnusalt spaatada. 

Selle kõrvalt väga palju muud ei jõudnudki teha peale jalutamise ja koduse lebotamise. Tore juuli oli :) 

Ja seitsmekuune Matilda on 69 cm pikk ja kaalub 7330 grammi.

2 comments: