Sunday, January 2, 2022

Palun mine ära aasta 2021

Viimasest postitusest on nüüd möödas üle aasta. Mõtlesin tegelikult, et blogimisega ongi kõik, polnud enam mingit soovi, sest kõik oleks nagu juba olnud ja midagi põnevat ei toimunud. Eks universum kuulis... ja andis põhjuse kirjutada. Aastakokkuvõtted on mulle alati olulised olnud, loen vahel enda omi üle ja ka teiste omad on alati huvitavad. Nii et siit ta tuleb - eriti fucked up aasta kokkuvõte. 


Mida sa tegid aastal 2021, mida sa varem teinud pole?

Ausalt öeldes olen teinud ikka päris palju uusi asju. Näiteks sattusin elus esimest korda Rootsi kruiisile. Aga mul ei olnud varem Tinderis kontot, pole kunagi varem käinud klassikalistel kohtingutel. Keeleneet on ka uus kogemus (ärge uskuge, kui teile öeldakse, et selle tegemine pole eriti valus) 

Kas pidasid kinni oma uusaastalubadustest ja kas sa plaanid neid ka järgmisel aastal anda?

Eelmisel aastal kirjutasin nii:" Uue aasta lubadusi on kaks - jätkata hommikuse päikesetervitusega ja õppida selgeks Aafrika riikide nimed ja asukohad." Kumbagi tegelikult ei täitnud. Päikesetervitusi tegin reaalselt iga päev kuni juuni lõpuni, sealt edasi mitte kordagi. Aafrika riikidest sain selgeks Chadi... Aga lubasime prl Vaprakesega, et teeme selle nüüd ära!

Uueks aastaks lubasin ära teha inglise keele tasemeeksami ja juua vähem alkoholi. Selle lubasin ka välja mõelda, kes ma olen ja kelleks tahan saada. Lisaks luban ka oma tätoveeringu ära teha. Hetkel tundub juba, et tuleb teha kaks.

Kas keegi su lähedastest sai lapse?

Ooo, jaa. Üks paras ponks neiu praeguseks, keda nii kaua kõik ootasime, sündis juunis, septembris saabus maailma veel üks HM ja nüüd detsembri lõpus sai sündimisenaljaga hakkama ka musavixikaaslase kolmas beebi (kes on tema teine sedasorti kunstliku viljastumise beebi, et tal pole üldse meest majas, nii et vinge naine on selle beebi ema jätkuvalt)

Kas keegi su lähedastest suri?

Seda vähemalt ei juhtunud.

Mida sa sooviksid et sul oleks aastal 2022, mida sul 2021. aastal ei olnud?

Phhh, stabiilsust natukenegi rohkem? Või sellist arusaama, kuhu asjad liiguvad. Noh, tegelikult lahutust tahaks ka. Jumal, sa näed, et ma olen proovinud hea ja kurjaga. 

Milliseid riike sa külastasid?

Nuh, kruiisil käies astusime Stockholmist ka läbi. Teate, need rootslased on hullud :D Seal ei olnud MITTE MINGEID piiranguid. Nagu et ei maske ega hajutamist ega koroonapassi.... Väga veider oli, mitte et ma oleks kurtnud. 

Milline 2021. aasta kuupäev jääb sulle igaveseks meelde ja miks?

Ma mõtlen, et see on vist 6. september ehk päev, mil minu suht igaks juhuks tehtud koroona kiirtest näitas kaht triipu. See oli see udusulg, mis murdis kaameli selgroo. 

Mis oli su selle aasta suurim saavutus?

Et ma jäin ellu? Et ma ei jõudnud joobnult tööle? Mõlemad päris head saavutused, kui aus olla. Riigieksam oli sel aastal poole ulatuses minu tehtud, igal teisel aastal oleksin selle üle suht uhke :)

Mis oli su suurim ebaõnnestumine?

Võiks vist öelda, et see, et ma ei suutnud oma abielu hoida. Aga see pole nagu otseselt MINU ebaõnnestumine. 

Kas sa põdesid mõnd haigust või vigastasid end?

Nu ma sain täisvaktsineerituna covidi läbi põdeda. Suvel sain esimest korda elus teada, mida tegelikult tähendab, kui sul ärevus. Ütleme nii, et mu tööelus aitab see mind palju rohkem õpilasi mõista. See on asi, millega ei ole võimalik normaalselt elada, see on ainult elu küljes rippumine. 

Mis oli parim asi, mille ostsid?

Ma vaatan, et eelmisel aastal on kirjas, et parim ost on kuivati. Ja ma olen täiesti nõus ikka veel. Sest praegu elan ilma kuivatita ja see olen kohutavalt nõme. Paljud inimesed ütlevad, et nad ei suudaks enam elada ilma nõudepesumasinata. Ma olen sellega elanud, jumala hästi saab ilma :D Aga kuivati, ma ütlen teile, on eluks hädavajalik :D Sellest aastast Egiptuse puuvillast voodipesu. See on imeline. Satiinist voodipesu on ka tore, aga see läheb rohkem kategooriasse "Asjad, mida saad teha, kui ei pea arvestama abikaasaga".

Kelle teod väärisid tunnustust?

Mingil väärastunult äraspidisel moel tegelikult Abikaasa omad (kuigi ta on teinud terve rea tunnustust mitteväärivaid lükkeid), aga eelkõige Ruudi, kellest on kasvanud täiesti imeline 14-aastane inimene, kelle võime normaalselt käituda on täiesti uskumatu. Ja päris kindlasti nägid tema silmad ja kuulsid tema kõrvad sel suvel rohkem, kui ühe tollal 13-aastase inimese silmad ja kõrvad oleks pidanud tajuma. 

Kelle käitumine tekitas sus tülgastust ja kurvastust?

Siia tuleb hästi ilmne vastus. See on abikaasa uus naine. Ja mitte sellepärast, et ta on minu abikaasa uus, sest ma olen jätkuvalt täiesti veendunud, et tema on kogu selle looga tegelikult väga vähe seotud. Lihtsalt. Kogu see lahkuminek on olnud... ütleme tõusude ja mõõnadega. Ja mingil hetkel hakkas minul sellest naisest kahju, sest ilmselgelt uskus tema, et on leidnud oma prints charmingu. Aga noh, mina teadsin, et asjad pole pooltki nii, nagu ta arvab olevat. Ja mul hakkas hale. Ja hakkasin viisakalt käituma. Tema selle asemel kuulutas FB-s, et on suhtes. Minu abikaasaga! Okei, see tekitab kergelt tülgastust ka Abikaasa suhtes, sest pärast MIND lasi ta tekkida midagi kellegagi, kelle EQ on nagu Ron Weasleyl (ehk teelusikal)?!?! Mitte et ma oleks mingi väga sisterhood tüüp, aga no on asju, mida ei tehta lihtsalt. 

Millele kulus enamik su rahast?

Riietele, boltimisele, üürile, baaridele, taksodele ka tglt. 

Mis sind väga-väga-väga elevile ajas?

Kui ma sain kutse olla mälumängutiimis :) Ma olen seda literally aastaid oodanud :D

Milline laul jääb sulle alati 2021. aastat meenutama?

Selle aasta (okei-okei, aasta teise poole) võtab täpselt kokku Smilersi "Ainult unustamiseks"


Kui te päriselt kuulate neid sõnu, siis see täpselt minu seest. 

Mis oli su lemmiktelesaade?

Mul ei ole enam televiisorit, nii et ma ei tea mitte midagi telesaadetest. Ega ma enne ka neist palju teadnud. Kusjuures ainus asi, mida telksi puhul igatsen, on hommikune Terevisioon. Nii et vb mingil hetkel hakkan seda ikkagi vaatama kuidagi.

Mis oli parim raamat, mida lugesid?

Ma arvan, et see oli enesaabiraamat "Kuidas lahutusest üle saada" vmt. See tõsiselt aitas. 

Mis oli sellel aastal su lemmikfilm?

Ehh, filmiklubis sai vaadatud terve hulk filme, aga mulle ei meenu midagi nii erilist. Huvitav, millal me "Idiooti" vaatasime? See oli küll täiega elamus. Sel hooajal jõudsin ka Kogukonnaakinno, sealt kindlasti Dupieux´i "Kärbes", mis tegi mulle palju nalja, aga ka islandlaste "Lambuke", mis ka tegi nalja. Niisama vaatamisest jõudis minuni lõpuks "Departures", mis oli väga ilus. 

Mida sa soovid, et oleksid rohkem teinud?

Ma ei oska siia mitte midagi kirjutada. Lugeda äkki, aga ma saan aru, et see on utoopiline pakkumine. Kevadel lugesin ma normaalselt, pärast ei suutnud ma lihtsalt piisavalt pikalt ühele asjale keskenduda. 

Mida sa soovid, et oleksid vähem teinud?

Loomulikult oleksin ma tahtnud vähem nutta. Vähem valu käes voodis, põrandal, seina ääres väänelda. Vähem alkoholi tarvitada. Vähem suitsetada. Aga ma saan aru, et tänu sellele, et ma seda kõike nii intensiivselt tegin, olen päris hästi välja tulemas sellest asjast. 

Kas sa armusid kellessegi 2021. aastal?

Deem, ma siiralt loodan, et ma üldse ikka olen võimeline kunagi uuesti armuma. Mina, sariarmuja -.-

Kas sa vihkad kedagi, keda sa eelmisel aastal ei vihanud?

No ma natuke olin vahepeal pahane universumi peale. Aga üldiselt siiski mitte. 

Mida sa tahtsid ja said?

Eee, ma tahtsin peenisekujulist piparkoogivormi ja sain :D (ja ärge tulge mulle ütlema, et kui teile tehakse pakkumine saada ükskõik mis kujuga vorm, siis vähemalt teiste kõrval te ei tahaks peenisekujult. Kui see nii pole, siis palun ärge öelge :D)

Mida sa oma sünnipäeval tegid ja kui vanaks sa said?

Olin parajasti selle suvel reisil (seitse päeva järjest kodust ära, mis peaaegu õnnestus) ja ärkasin sünnipäevahommikul Hiiumaal telgis. Õhtune koosviibimine oli juba Saaremaal. 37 sain iseenesest. 

Milline kuulsus / avaliku elu tegelane sulle kõige enam meeldis?

Ma tõesti ei tea mitte kedagi ...

Mis on üks asi, mis oleks su aasta oluliselt nauditavamaks muutnud?

-.- äkki see, kui mu abikaasa poleks teatanud, et tahaks lahku minna? :D  

Kes oli parim inimene, kellega sa tuttavaks said?

Hmm, tundub, et me saime Sõbranna Abikaasat näha just eelmise aasta jaanuaris, ta on suht hea uus tutvus. Mu koera ja 3D-printeriga Sõber on ka päris oluline. Mitte et ma ikkagi täpselt aru saaks, miks ta mu elus on, aga ju siis on vaja. 

Mis sind mõistuse juures hoidis?

Siit järgneb nüüd Oscari-võitja kõne. Ma olen tänulik oma perele ja sõpradele, tänu kellele ma enam-vähem mõistuse juures püsisin. Ja täiega siiralt. Alustades sellest, et ma olen tänulik oma vanematele, kes kuidagimoodi on suutnud mulle anda ellu kaasa eneseusu ja siiski stabiilse närvikava; Abikaasale, kes 15 aastat mind armastusega on üle valanud ning jätkab seda siiani, lihtsalt mitte mu partnerina ja tänu millele pole ma pidanud kogu selle masendava olukorra juures tegelema selle teemaga, et ma tunneks end väärtusetu või läbikukkununa, lihtsalt õnnetuna; õele, kelle koju ma läksin, kui tundsin, et enam ei suuda ja kes ütles, et loomulikult, ole siin täpselt nii kaua kui vaja, ja kes (ma kardan, et tegelikult täielikult ise veel teadmata, kui sõna otseses mõttes) hiljem, kui covidiga isolatsioonis olin, mu elu päästis, sest käis iga päev koos Lasnamäe Poisiga minu juures jalutamas; teisele õele, kes nüüd jõulude ajal ütles mulle "Tead, sa oled nii ilus, sest sinust kiirgab välja nii suurt kurbust" ja see oli nii ilusasti kokku võetud; prl Lumivalgekesele, kes esiteks võttis mu vastu mu Tol Ööl ja jõi koos minuga eepilistes kogustes vahuveini ja kes hiljem on alati olnud käpp, ükskõik mis ajal mul on olnud vaja rääkida adekvaatse täiskasvanuga (ja et keegi ütleks mulle, et isegi kui mu teod on kahtlase väärtusega, ei tähenda see, et ma ise oleks kahtlase väärtusega, ja endale tuleb andeks anda); prl Vaprakesele, kellega samamoodi terve sügise teisipäeviti veebis kokku saime, nii et mul oli, mida oodata ja kellele rääkida oma tobedatest seiklustest; ja loomulikult kogu sellele kambale mu töö juurest, kes on vaatamata keerulistele aegadele leidnud hetki korraldada kokkusaamisi, kellega koos olime 10. detsembril (ehk siis mu pulmaaastapäeval) koos Rootsi kruiisil, kes on mind kuulanud, küsinud õigeid küsimusi; ja eriline tänu muidugi Sõbranna Abikaasale, kes vist kõige rohkem on seda hullumeelset sõitu kaasa teinud ja kuigi tal on omad hetked, on ta ses mõttes imeline, et ta on algusest peale hoidunud mind lohutamast või nunnutamast, vaid on saatnud lolle meeme või lihtsalt võtnud pintsakutaskust hansa välja. Ja lõpuks siis ka muidugi Kulmudega Tädile, kes on mu terapeut ja kes on samuti kogu oma veidruses väga suureks toeks olnud. 

Olgem ausad, minu mõistuse juures hoidmiseks läks sel aastal vaja päris palju inimesi :D

Võrreldes eelmise aastaga, kas sa oled:

i) õnnelikum või kurvem? Hetkel ikka veel kurvem

ii) kõhnem või paksem? Ütleme nii, et kõik teie, kes te maadlete kaaluga, mul on teile hea soovitus, kuidas kiirelt asjaga ühele poole saada - minge püsisuhtest lahku. Ma võtsin ilma igasuguse plaanita alla 12 kg. See oli suurusjärgus 20% mu kehakaalust, et oleks arusaadavam. 

iii) rikkam või vaesem? Vaesem kahjuks. Ja rikkust ei paista ka kuskilt. 


Pane kirja üks oluline eluõppetund, mille 2021. aastal said?

Ära. Mitte. Kunagi. Jama. Universumiga. (Tema huumorisoon on uskumatult tume)

18 comments:

  1. Mul on täiesti kohatult ja valel ajal nii hea meel su kirjutatut lugeda ja lisaks on see veel väga põnev ka ja hissand, nii on ... karm, ah? Rõõmustan, et teisel läheb raskelt?
    Rasked ajad, täiega. =(

    ReplyDelete
  2. Küll ma igatsesin sind lugeda. Nüüd on kahju, et see pidi sellise hinnaga tulema.

    Kui sa tahad mehe perssesaatmise laulu, siis ma võin sulle linkida, aga kui ei, siis ma ei hakka toppima.

    ReplyDelete
  3. Ah, nii tore on, et olete siin :) Ja täiega okei on rõõmustada, ma ise olen ka rõõmus, et vähemalt leidsin endas soovi kirjutada, sest kirjutada on ikka tore.

    Notsu, lingi ikka ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Palun, "Fate d'arera" (pikaltsaamise asjaolud on küll veidi teised, mees on lihtsalt soovimatu abikaasa). 15. sajandist.

      Teemaga sobivam on hoolimatu ja truudusetu kallima pikaltsaatmine, ainult sood on tekstis valepidi, aga mutatis mutandis kõlbab ikka - "mine aga uute kallimate juurde proovima, sest mul on kõrini, mul on kõrini ja ma hoolitsen enda eest mujal, mine aga, sest ma ei taha sind enam, sest rästas on juba üle Po jõe lennanud, jookse aga tema juurde, ja ega sa ise ka enam sama hea välja ei näe nagu vanasti."

      Tekstist hoolimata naisterahva esituses.

      Delete
    2. (see teine on 17. sajandi I poolest.)

      Delete
  4. Hea uudis on ju see, et siit edasi saab vaid paremaks minna ;)
    Ja väga tore, et oled tagasi blogimise ree peal (loodetavasti siiski veidi sagedamini)!

    Ilusat ja lõbusat uut aastat!

    P.S. Ma olen seda kogu aeg öelnud, et parim kaalulangetaja on lahutus.

    ReplyDelete
  5. Ma kuidagi pelgasin, et midagi toimub..aga tõesti-tõesti, hea meel sust kuulda ja sind lugeda.
    Ja lisaks kaalukaotusele kaasneb minu arvates lahutusega tegelikult veel üks päris meeldiv aspekt, see teeb me elus ja hinges ka suurpuhastuse. Ja ma usun 100% su õde, kui ta ütleb, et siiras kurbus on imekaunis.

    Ole vapper!
    kellakagu

    ReplyDelete
  6. Täiesti super uusaastakingitus! Sinu postitus!! Nüüd saab tulla ainult imeline aasta :) :)
    Ja usu, KÕIK läheb mööda ning lugudel on õnnelikud lõpud.

    ReplyDelete
  7. Oh, ma tundsin just kihku kiunuda, kuidas kõigil teistel juhtub elus asju ja mul mitte muhvigi, aga su postitus sunnib meenutama, et juhtub ka teistsuguseid asju, kui ma oma sisimas silmas pean.
    Paremat uut!

    ReplyDelete
  8. Vat see oli alles pauk. Hästi hea meel on sinust midagi kuulda, aga sellised Ameerika mäed olid küll ootamatud. Elu on ikka...pagan! No ikka korraldatakse.

    Lahutuse lohutuseks on väga raske midagi öelda, eriti kui see pole sinu enda algatatud, aga teatud aja möödudes on võimalik positiivseid asju näha küll. Nüüd on kõik kanalid lahti, et ellu võiks tulla uusi põnevaid seiklusi. Kõik ei olegi veel 100% paigas ja ette määratud, paistab, et mingeid väga ägedaid asju on sulle veel tulemas. Peab need lihtsalt ära ootama.

    Ole tugev. Paistab, et sul on ümber palju toetavaid ja häid sõpru. Kui halb tuleb ära juua, siis tuleb. Kui tuleb ära suitsetada, siis tuleb!

    Soovin sulle ilusat uut aastat, mis tooks palju häid hetki, taipamisi, tänutunnet ja armastust, ükskõik mis kujul parasjagu kohane on.

    (kristallkuul)

    ReplyDelete
  9. Teate, ma tegelt ka oska sõnadesse panna, kui hea meel mul teie kommentaare on lugeda. Nagu .. päriselt. Ja ma vaikselt hakkan jõudma sellesse kohta, kus otsapidi hakkan nägema, kui suur ja avar on maailm mu ees :)

    ReplyDelete
  10. Tulin just enda aasta kokkuvõtet kirjutama ja mõtlesin, et vaatan enne vanast harjumusest siia ka... Postitus! Ja nüüd hakkab Herta vaikselt ärkama ja mu kokkuvõte peab vist jälle ootama :D Aga nii hea, et kirjutasid, ootasin seda väga :)

    ReplyDelete
  11. Mina olen ka oodanud, et sa kirjutaksid. No vähemalt aasta lugemise kokkuvõtte ehk ikka...? Aga nüüd!!!

    Hea, et su ümber on toetavad inimesed, eks. See mõistuse-juures lõik on nii kuld...

    Edu Tinderis ja üldse paremat uut aastat!

    ReplyDelete
  12. Kas on oodata ka möödunud aasta kokkuvõtet? Kuidas sul läinud on? Palun kirjuta. Ma ootan väga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tglt on täitsa kujunemas. Lihtsalt mul endale tundus nii veider üks kord aastas kirjutada. Aga teen ära. Ja aitäh märku andmast 🙂

      Delete