Wednesday, December 30, 2020

RIP 2020

Mida sa tegid aastal 2020, mida sa varem teinud pole?

Tahaks öelda, et ma pole kunagi varem andnud tundi pidžaamapükstes, aga see oleks vale, sest ükskord oli meil koolis tuduriiete stiilipäev. Minu imestuseks oli väga vähe pidžaamasid. Mina nautisin küll kogu südamest.

Ma mõtlen, et maja ostmine (või noh, pangalaenu võtmine) on miskit, mida mina pole teinud. 

Täiskasvanutele mõeldud kunstikursusel käisin ka - akvarellimaali omal. See oli hullult nunnu. 

Kas pidasid kinni oma uusaastalubadustest ja kas sa plaanid neid ka järgmisel aastal anda?

Mul oli kaks lubadust - pusled kokku ja rohkem koristada. Nohh. Kaks puslet sai kokku pandud, üks veel ootab. Koristamisega on ka nii ja naa. Kevadel eriolukorra ajal koristasin kõikide nende lõputute veebikoosolekute ajal. Aga see puudutab vaid kööki ja elutuba. Samas need olid tõesti korras :D

Uue aasta lubadusi on kaks - jätkata hommikuse päikesetervitusega ja õppida selgeks Aafrika riikide nimed ja asukohad. 

Kas keegi su lähedastest sai lapse?

Isegi kaks :) Ja järgmisel aastal on, mida oodata. 

Kas keegi su lähedastest suri?

Kevadise kriisi ajal suri taat. Kuna kevadel oli kõik teistmoodi, siis laiemale ringile matuseid ei olnud. Ja seepärast on kuidagi ebameeldivalt lõpetamata tunne sellega.

Mida sa sooviksid et sul oleks aastal 2021, mida sul 2020. aastal ei olnud?

Teadmist, et mu ellu ei seata enam piiranguid. Muusikaviktoriine tahaks ka. 

Milliseid riike sa külastasid?

Hea nali, eksole :D Tegelikult käisin Lätis küll. Korra nende looduspargis matkarajal. Ja teine kord perereisi ajal sõitsime jupi sealt läbi. See polekski mainimist väärt, kui üks ekipaaž poleks Läti politsei huviorbiiti sattunud ning loomulikult oli autos inimesi, kellel polnud dokumenti kaasas. 

Austrias käisin peaaegu :D Sellega läks ses mõttes hästi, et tegime otsuse minemata jätta märtsi alguses, mis tähendas, et õpilased said oma rahad kõik tagasi. 

Eestis käisin mitmes uues kohas. Näiteks Mõisakülas. 

Milline 2020. aasta kuupäev jääb sulle igaveseks meelde ja miks?

Eks ta 12. märts ole, siis saadeti meid kell 12 koju ja tagasi kooli sain mina kunagi mais. Iseenesest on  on kahju, et just see kuupäev, sest tõepoolest ostsime maja ju veebruaris. Ja ma ei suuda praegu meenutada kuupäeva. 

Mis oli su selle aasta suurim saavutus?

Ma arvan, et see, et ma ikkagi kuni lõpuni neid masendavaid veebitunde tegin, mitte ei öelnud, et minge kõik perse. Ja see, et esimest korda suutsingi lõpetada lugemise väljakutse. See on päris suur asi.

Mis oli su suurim ebaõnnestumine?

Noh see, et ma siiski ei koristanud rohkem?

Kas sa põdesid mõnd haigust või vigastasid end?

Kevadised keskendumisraskused oli kõige karmimad. 

Mis oli parim asi, mille ostsid?

See on lihtne. Kuivati. Ma täiega jumaldan teda :D Kunstkuusk on ka päris mõnna. Ja lõpuks ometi tuli välja Sveta Griorjeva esimese luulekogu taastrükk, nii et selle ostsin ka. Maja ei ostnud ma päris üksi, nii et see vist ei loe. 

Kelle teod väärisid tunnustust?

Mõni kolleeg ehk? Tanel Kiik oli ka päris tore. 

Kelle käitumine tekitas sus tülgastust ja kurvastust?

See õpetaja, kes ütles 13 tüdrukust koosnevale grupile, et võtke neljastesse rühmadesse. Nagu... kui sa tõepoolest ei saanud aru, et 13 ei jagu neljaga, siis äkki peaks vähem mõtlemist eeldava ameti valima?

Millele kulus enamik su rahast?

Mul pole õrna aimugi. Kodu remondile äkki?

Mis sind väga-väga-väga elevile ajas?

Üks teatav rasedus. Mitte minu oma :D Tegelikult oli neid oodatud rasedusi isegi kaks, nii et kaks korda rohkem elevust. 

Milline laul jääb sulle alati 2019. aastat meenutama?

No Spotify ütleb, et kõige enam kuulatud laul oli "Gasolina" :D See ütleb nii mõndagi mu aasta kohta.

Võrreldes eelmise aastaga, kas sa oled:

i) õnnelikum või kurvem? Pigem tuimem. 

ii) kõhnem või paksem? näib, et sama. 

iii) rikkam või vaesem? vaikselt ikka koguneb, kuigi uuel aastal ilmselt palk ei tõuse. Maailm on tõepoolest muutunud. 

Mida sa soovid, et oleksid rohkem teinud?

Mõtestatud sporti? Liikusin küll palju, aga trenni kui sellist sai vähe tehtud. Kuigi ma suudan nüüd kätekõverdusi teha, mis on päris hea edasiminek. 

Mida sa soovid, et oleksid vähem teinud?

Lihtsalt tühja punkti jõllitanud. Koroonakevade rõõmud. 

Kas sa armusid kellessegi 2020. aastal?

Ei tulnud ette.

Mis oli su lemmik telesaade?

Ma ei mäleta, et ma üldse oleks midagi teadlikult vaadanud. Ühel õhtul küll nägime uut toredat saadet, kus kutsekoolide inimesed mõõtu võtavad. Ja see oli väga lõbus, aga kardan, et kutsekoolide mainele see kuigivõrd head ei tee...

Kas sa vihkad kedagi, keda sa eelmisel aastal ei vihanud?

Ei.

Mis oli parim raamat, mida lugesid?

Lugesin terve hulga väga häid raamatuid. Neist peaks tegema eraldi postituse. Esiteks peaksin ma mainima noortekat "Simon vs homo sapiensi vanenõu", sest see aitas mul üle saada kevadisest lugemiskrambist. Aga kõige võimsam kogemus oli "Kahe heli vahel", mis on oma terviklikkuses (sõnad, pildid, kujundus) lihtsalt terviklikult niivõrd lummav.

Mida sa tahtsid ja said?

Vargakindla seljakoti. Ja kodu (või siis pangalaenu :D)

Mis oli sellel aastal su lemmikfilm?

Kuigi ma kinos ei käinud, vaatasin palju filme. Nimelt lõpuks ometi sai käima lükatud filmiklubi "100 eesti filmi" ja augustist alates oleme vaadanud koos ära 23 filmi. Ma mõtlen, et neist minu lemmik oli vist "Hullumeelsus". 

Tegelikult käisin korra isegi kinos. "Tenetit" vaatamas. Ma päris täpselt ei saa aru kogu sellest melust, mis selle filmiga kaasas käib. Eesti osast loomulikult saan aru :D Tõesti oli jabur vaadata Tallinna ja kuulda eesti keelt. Aga muidu sisu... Ma kardan, et ma olen selle imeliseks pidamiseks liiga palju raamatuid lugenud. 

Imeline film aga oli Oscari-võitja "Parasiit". 

Mida sa oma sünnipäeval tegid ja kui vanaks sa said?

Sain aasta vanemaks :D Ja oli sünnipäevapidu, kus esialgu oli selgelt liiga palju inimesi. Oleks ikka pidanud erinevad peod tegema, sest tegelikult mulle meeldib, kui ma saan oma külalistele öelda rohkem kui tere ja head aega. 

Mis on üks asi, mis oleks su aasta oluliselt nauditavamaks muutnud?

Ilmselgelt oleks mu elu olnud toredam, kui keegi poleks mulle öelnud, mida kõike ma teha ei saa. 

Mis sind mõistuse juures hoidis?

Mul pole õrna aimugi. Liikumine looduses? Ma pole kindel, et see mõistuse juures olemine üldse eriti hästi välja tuli. 

Milline kuulsus / avaliku elu tegelane sulle kõige enam meeldis?

Arkadi Popov. Sest ta on nii muhe. 

Kes oli parim inimene, kellega sa tuttavaks said?

Mul on uus kolleeg. Aga ta on alles kompamise faasis. 

Pane kirja üks oluline eluõppetund, mille 2020. aastal said?

Kuigi katsetamine, kui kaugele mingites asjades võib minna, pakub põnevust, tasub meeles pidada, et see katsetamine võib mingil hetkel tagumikust näksama hakata. 

No comments:

Post a Comment