Monday, July 3, 2017

Barcelona - mõnus linnarannapuhkus

Meie dessandist Barcelonasse on juba nii palju aega möödas, et ma ei mäletagi enam, mis tunne on siis, kui on palav. Ja kui kiiresti palavusega ära harjub. Esimene öö 30kraadises palavuses möödus ventilaatori all ilma igasuguse katteta, teisel ööl panin kuskil poole peal ventika kinni, sest see mürises, kannatas täitsa ilma tuuleta ka magada. Kolmandaks ööks ei hakanud üldse sisse lülitama. Ja neljanda öö magasin juba pidžaamas ja lina all, sest muidu oli nagu jahe :D

Barcelona on muidugi hullumoodi äge.

Meie kodurand
Meie kodutänav oli sihuke. Võibolla ei näe väga glamuurne välja, aga lisagem sinna need kolmkümmned soojakraadi, ümber nurga olevad saia- ja puuviljapoed ning 10 minuti kaugusel olev rand, mis oli liivasem nii vee sees kui ka vee ääres kui Barcelona esindusrand Barceloneta. Juba puhtalt sooja merevett nutan taga. Üldse tundus meie kant olevat selline päris inimeste elukant, mis
tegi selle nii ägedaks.

Korter oli normaalne, kolm magasituba+elutuba koos köögiga, kaks vannituba (üks neist bideega, mis oli sellepärast naljakas, et me just olime sõbraga arutanud seda bideevärki. Et me kumbki pole sattunud seda sihtotstarbeliselt kasutama. Ma siis kohe kasutasin), kokku neljaks ööks umbes 700 eurot? Mitme peale makstes igatahes alla 200 euro nelja öö eest.

Siin me istusime ja sõime jäätis.
Meie liikusime ringi metrooga, mis on jumalik leiutis suurlinnades. Barcelonas on nüüd metroo ka lennujaama välja, mis tähendab, et omal käel Barcelona külastamine on veel lihtsam, sest minu meelest on lennujaamast linna saamine üks segasemaid asju reisimise juures. Linnas on juba okei üldiselt, sest siis pole kohvreid risuks kaelas :D Metroost nii palju, et me saime hakkama 96 tunni piletiga, mis maksis 27.50. Selle eest sõitsime südamest igale poole. Korra sattusime ka mingi rikke ajal sõitma, mis tähendas, et uut rongi tuli kirjade järgi oma pool tundi oodata. See oli küll ebamugav, eriti seepärast, et rahvast oli ju sama palju nagu tavaliselt, kui rong maksimaalselt viie minuti tagant käib.

Metrooga käisime ära Placa Espanya lähedal Montjuici värvilisi purskkaevusid vaatamas, Picasso muuseumis Gooti kvartalis (seal käsime niisama muidugi ka, kirikut vaatamas ja ühel õhtul paellat söömas, mis oli hullult äge). Õega sattusime ka Ciutadella parki ja Triumfikaare juurde,
Ciutadella park

Gaudi imeloomingu vaatasime üle, Aquariumis käisime, Montjuici mäel ja loomulikult rannas, kus me prl Vaprakesega lasime endale tätoveeringud teha.

Väga raske on otsustada, mis oli kõige ägedam. Loomulikult olin ma täiesti lummatud Gooti kvartalist, pärast Zafoni lugemist olengi ma just selle pärast tahtnud Barcelonasse minna. Selline hämar ja kitsas ja põnev ja lugusid täis. Samas meeldis mulle õudselt Montjuici kindlus, funikulööriga sõitmine on iseenesest juba lahe. Sellega seoses meenub mulle, et esimest korda elus tundsin ma end lennukis ebamugavalt. Ja mitte sellepärast, et mu kõrvad valutasid (kusjuures tulles nii väga ei valutanudki, minnes selle eest täie rauaga), vaid just sellepärast, et see lendamise asi tundus täiega ebaloomulik. Ma suudan isegi selgitada, miks see mul tekkinud on. Ruudi nimelt kardab lendamist (üldse maapaelt lahkumist, laevasõit on sama hull) ja ta on hoolega tegelenud selle teemaga, et kuidas ikkagi lennukid lendavad ja kuidas need ei saa alla kukkuda niisama. Et me oleme jõudnud nii kaugele, et pärast mu Barcelona-reisi muljeid arvas ta, et ta tegelikult tahaks ka ikkagi kuskile reisile kaasa tulla, lihtsalt kuskile lähemale, kuhu ei lenda nii kaua aega. Probleem on selles, et pärast seda, kui ma teada sain, kuidas lennukid õhus püsivad, on see minu meelest niivõrd ebaloogiline ja täiesti ebausaldusväärne :D Loomulikult sõidan ma ka edaspidi lennukiga, aga ... kõhe on :D Parem oleks, kui ma arvaks edasi, et mootor lihtaslt tagab selle, et lennuk sõidab edasi. SEE on loogiline :D

Aga Montjuic siis. Ma ei tea, miks, aga mulle hullult meeldivad sellised vanad kindlused. Barcelonas
Montjuici mäel
on muidugi niivõrd lummav vaade merele ja kuum päike ja hästi äge park mäest alla minnes. Ja ma pean tunnistama, et kogu see teave Kataloonia kohta, mida kindluses jagati, oli väga valgustav. Jah, ma põhimõtteliselt tean seda hispaanlaste-kataloonlaste värki, aga tõsiselt põnev oli lugeda kogu sellest suurest vastasseisust. Ruudile igatahes ostsin kaasa Kataloonia, mitte Hispaania lipu. Pärast mõtlesin, et oleks võinud ju Hispaania oma ka kaasa osta, siis oleks ta saanud need kaks lippu sama sõbralikult kõrvuti panna, nagu tal praegu Iisraeli ja Palestiina omad seisavad.

Lõpetuseks ei saa jätta mainimata ka viimast atraktsiooni, mille korraldamisele aitas kaasa prl Vaprake, kes tahtis väga Primarki jõuda. Ma polnud muuseas varem kunagi Primarkis käinud. Ja ega Barcelonas see väga lihtne ka polnud, sest Primark oli mõnevõrra ära peidetud. Et kõigile järgmistele, kes tahavad Barcelonas Primarki jõuda - võtke sihiks Barcelona Hilton Avinguda Diagonalil, Primark on kohe selle kõrval asuvas megakeskuses. Lähim metroojaam on Maria Christina.

Tegelikult jäi meil hästi palju tegemata - Montserrat kloostrisse ei jõudnud, Güelli parki ka mitte, samuti Horta parki, Kauri soovitatud teadusmuuseum jäi külastamata, Gooti kvartalis oleks võinud veel rohkem ringi jalutada, rannas oleks tahtnud rohkem olla... Nii et võibolla saab Ruudi ikka minuga koos ka Barcelonasse minna, tema muidugi tahaks praeguse seisuga kõige rohkem Tibidabo mäele lõbustusparki minna :)

9 comments:

  1. Zafoni, mis Zafoni?

    Primark on Google arust Diagonali mere-otsas, teie kodust 1300 meetrit.

    Tore, et teile meeldis :)

    ReplyDelete
  2. "Tuule varju" ja "Ingli mängu" Zafon.

    A google ei teadnud lõpuks enam ise ka, kus Primark on :D Prl Vaprake käis turisimiinfopuktis, kus talle kaardi peale Primark peale märgiti ja mille järgi me lõpuks kohale jõudsime.

    ReplyDelete
  3. google väidab, et:
    siin on Primark.

    Mitte et see õige peaks olema - ma just juhatasin lapsi Google streetview abil sünnipäevale (Maxima taga!), aga Maxima oli vahepeal Grossi poeks muutunud ja mu jutt oli puha jama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma tegelt usun googlemapsi, seda enam, et Barcelonas kirjade järgi ongi kaks Primarki. Me lihtsalt alustasime kesklinnas mapsi järgi liikumisega ja see ajas vaese mapsi täiesti hulluks - juhised läksid järjest kummalisemaks, kord lubas, et oleme kohal, seejärel, et "kõnni veel 5 kilomeetrit". Me selle ranna omaga ei hakanud enam katsetama, nagunii olime korterist juba välja registreerunud.

      Aga jah, juhistega tasub meenutada mu sõpra, kes küll gepsu, mitte google mapsi järgi sõites jõudis Haapsalu lähedal kraavi.

      Delete
  4. Me ka ei jõudnud Barcelonast välja ja mina ka tahaks tagasi. Küll kunagi jõuab!

    ReplyDelete
  5. Mu jaoks oli see Primark kogu reisi kõige imelikum kogemus. Kolleeg kah kangesti kibeles sinna, see keskus oli meil üsna hotelli lähedal, aga Primark kuskile keldrikorrusele ära peidetud. Kogu pood oli täis kisava lastekarjaga mosleminaisi, kes kastide kaupa träni kokku ostsid, mulle midagi head silma ei hakanud, ei tahtnud trügida kah, tundus suvaline hiina rämps. Too kolleeg imestas ka, et talle kangesti soovitati seda Primarki külastada, ei saanud ka sellest fenomenist aru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma arvan, et see on natuke vanusega seotud. Oma kümne aasta taguse mina kaudu suutsin tegelikult üsna hästi suhestuda prl Vaprakesega, kes võttis ostlemise täiega ette.

      Ma iseenesest ostsin endale suvepüskid mälestuseks. Ja poisile riideid, mille kohta too arvas, et need on kõige ägedamad asjad, mis ma talle ostnud olen. Isegi dressipüksid :D

      Delete
  6. Primark on jah selline noorte ja laste värk. Anna-Liisa sai sealt enda arust maailma ilusaima trennisärgi.
    Kui veel kunagi Barcelonasse sattuda, siis väga põnev oli kohe Sagrada Familia kõrval asuv härjavõitluste areen. Härjad seal enam ei võitle, aga areen on alles ning samuti selle teemaline väljapanek. Kuulsamate härgade pead olid seinale välja pandud, igal üks kõrv ära lõigatud. Meie väike loomakaitsja Anna-Liisa nuttis nende pärast tõsiselt ja tegime endile hiljem selgeks, kuidas selle härjavõitlusega siis Hispaanias ikkagi täpselt on. Meie oleme loomade tapmise vastu!

    ReplyDelete
  7. Mul on paari nädala pärast Barcelona plaanis!! seekord küll väga lühike reis, aga sain siit ja K postitusest ikka päris mitu head ideed! Tänan!

    ReplyDelete