Tuesday, April 5, 2016

Kevad või miski

Me käisime mingi aeg Ruudiga kinos "Zootroopolist" vaatamas. Väga äge film on :) Eks ta natuke ninnu-nännuks ning puust-ja-punaseks kohati ära läheb, aga põhiline - ka Jänesest võib saada politseinik - on vahva. Mis mulle veel hullult meeldis selle filmi juures. Tegelased on loomad, nende käitumine ja kehaline hoiak on aga täpselt nagu inimestel. Muidu kipuvad loomamultikad ikka loomamultikateks jääma, aga siin oli mulje pigem selline, et inimesed on endale loomamaskid pähe tõmmanud. Igatahes on filmis päris laias plaanis diskrimineerimisteemad ära näidatud, nii et pärast filmi on, millest lapsega rääkida. Mitte nagu pärast "Minionse". See vist on kõige tobedam multikas, mida ma vaatamas olen käinud.

Muidu olen tänase hommikupooliku pühendanud koolilehe artiklite lugemisele. Ja mõelnud, et noored on ikka paganama ägedad. Mõtlevad, teevad, käivad, kirjutavad. No kas või mu enda prl Vaprake - kohtumine Eiki Nestoriga, et arutada, kuidas hindamist koolis õppimissõbralikumaks muuta. Või minu enda klassi tüdruk, kes käis kirurgi varjutamas ja ei minestanudki kordagi ära. Või siis need õpilased, kes kooli kõrvalt tööd teevad. Noored ongi ägedad. Mis sellest, et nad raamatuid ei loe. Ja et mina pidin nende tekstidesse komad juurde panema. Suure pildi kõrval on see täiesti köömes.

Mu isiklikul lapsel on homme esimest korda klassiõhtu. Kella kahest neljani. Selga tuleb panna muinsajututegelase kostüüm. See viimane oli Ruudi jaoks üsna häiriv, sest ta leidis, et teema on titekas ja mingi prints ta küll olla ei tahaks. Lõpuks leidsime, et ta võib minna tänapäevase muinasjutukangelase Harry Potterina. Vähemalt läheb.

Mul endal tulevad täna norrakad ja sakslased nädalaks. Õnneks küll mitte mu enda juurde :D Igasuguseid töötubasid sajab igatahes uksest ja aknast. Läheme isegi kurikuulsasse Kõpu mõisa pastakoolitusele (mäletate veel seda lausa üleriigilist lugu, kuidas üks väike omavalitsus täies koosseisus Itaalisse pastakoolitusele läks? Noh, nüüd jagavad nad oma teadmisi teistega ka). Muidu oleks kõik väga chill, kui ma samal ajal ei peaks JÄLLE kirjandeid hindama. Aga kuskile lükata neid ka enam polnud. Tõmmata ka ei saanud :D

Et siis nii ongi. Kevad või miski.

No comments:

Post a Comment