Monday, March 16, 2015

Räägime siis ka rahast

Ma olen oma blogis mõnel varasemal korral suure suuga rääkinud, kuidas mõningane rahaline kesine seis on andnud mulle hea oskuse majandada. Et ma ei osta liigset träni ning säästan igas kuus midagi. Praeguste poppide postituste valguses olen hakanud natuke kõhklema, kas ma ka tegelikult tean, kui palju me tegelikult mingitele asjadele kulutame.

Mul endal on tunne, et alati, kui ma toidupoes käin, jääb mu arve vahemikku 10-15 eurot. Sellise arvestuse järgi peaks nädalas kuluma maksimaalselt 75 eurot. Kuus seega 300 eurot. Pluss see raha, mille ma jätan teistesse poodidesse. Ja need arved, mida ma lihtsalt maksan - lasteaiamaks, elekter, Ruudi huviringid. Tööl söömine. Kusjuures see, kui palju hr H-l raha kulub, on üldse täielik müstika. Tema tegeleb kõigega, mis seostub maja ja kütmisega. Ja lihatoodetega.

Kokkuvõttes võib vist tõdeda, et mul pole mitte mingisugustki arusaama, kui palju kulub mul raha lihtsalt elamiseks.

Võtsin oma netipanga lahti ja viskasin ülevaatliku pilgu peale. Tulemused on sellised:

1.-8. märts - minul kulus 200 eurot ja 24 senti. Tegelikult ostsin 50 euro eest kütet ka, aga see oli mul juhuslikult sularahas olemas. Aga täitsa minu raha oli. Sellest 250 läks 143 eurot Positivuse piletiteks ehk toidule ja muule kulus 107 eurot. Tankimas ma tegelikult igal nädalal ei käi, pigem korra kuus, vahel ka kaks, nii et pigem võiks öelda, et jooksvaid kulusid oli 57 euro eest. See on päris kena summa, sest keskmine päevakulu on sel juhul ju 8 eurot. Arvestama peab aga sellega, et hr H oli kõikidel päevadel kodus, nii päris söögiga tegeles suuresti tema ja minu kanda olid rohkem puuviljad, salatid ja piimatooted.

9.-15. märtsini kulus 261 eurot, millest 163 olid erinevad arved (hmmm, huvitav, kas ma ikka maksin kõik arved ära, mida ma pean maksma, kuidagi väike summa on...), seega jooksvalt läks 98 eurot. Selle sisse muuseas jääb ka kaks sünnipäevakingitust. Aga taas - hr H oli kodus ja vaaritas...

Võrdluseks võtsin veebruari viimase nädala ja siis olin kaardiga maksnud 181 euro eest, kusjuures sellesse perioodi jäi meie ööbimine Villa Margarethas (ja ka selle eest tasumine).

Ja sellisesse suurusjärku jäävad ka teiste nädalate kulutused. Ses mõttes et igas nädalas on mingi suurem väljaminek arvete, meelelahutuse või säästuarvele kandmise näol, mis jooksvateks kuludeks teeb ikka sinna alla saja euro. Pluss hr H kulud.

Kuna mulle tundub, et üleliia kulutamist tegelikult ei toimu, pole vist mõtet ennast väga piinata erinevate tšekkidega. Sedasama infot hr H käest ma isegi mitte ei looda kätte saada :D

No comments:

Post a Comment