tag:blogger.com,1999:blog-5442261682879406270.post6235006242305470883..comments2024-03-04T09:52:28.246+02:00Comments on Üks, kes kõik on...: Hindamine ja tagasisideEliisabethttp://www.blogger.com/profile/03923323720128242988noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-5442261682879406270.post-31378273481499038302017-06-24T18:56:25.849+03:002017-06-24T18:56:25.849+03:00Teil selliseid ei ole?
Ma olen õpetajate kurtmise...Teil selliseid ei ole?<br /><br />Ma olen õpetajate kurtmisest aru saanud, et neid on ja palju. <br /><br />Isegi mu oma laste klassikaaslaste vanemad on mingite mu küsimuste peale õlgu kehitanud. "Hinded on korras, rohkem mind küll ei huvita".Kaurhttps://www.blogger.com/profile/12804631573255124249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5442261682879406270.post-71868021315889827632017-06-24T17:05:22.141+03:002017-06-24T17:05:22.141+03:00Tead, ma tegelikult ei suuda vist ette kujutada, e...Tead, ma tegelikult ei suuda vist ette kujutada, et on lapsevanemaid, kes on muidu täitsa adekvaatsed kodanikud, aga ei tunne huvi lapse koolielu vastu. Ühes peres ikka tekib ju huvi, kuidas teisel läheb, ma tunnen võrdset huvi nii oma poja kui abikaasa tegemiste vastu. Eliisabethttps://www.blogger.com/profile/03923323720128242988noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5442261682879406270.post-79869359250054935892017-06-18T22:49:35.975+03:002017-06-18T22:49:35.975+03:00Kujundaval hindamisel / lapse arengu kirjeldamisel...Kujundaval hindamisel / lapse arengu kirjeldamisel on mõte vaid siis, kui keegi tunneb selle vastu huvi. Kui paljud lapsevanemad viitsivad lugeda pikka juttu sellest, et laps sai loodusõpetuses taksonoomia vesiselgeks, aga vegetatiivse paljunemise vastu huvi ei tunne ja raku ehitust valdab keskpäraselt? Ja kui palju see on omakorda seotud sellega, et loodusõpetus ei peaks keskenduma taksonoomiale, vaid looduse mõistmisele? <br /><br />Ehk. Ma tahaks ka tagasisidet anda. Koolisüsteemile (mitte konkreetsele õpetajale või koolile). Aga kedagi ei huvita. Ma vastan siis sellega, et mind ei huvita, kas mu lapsel on muusikaõpetus viis või null, sest minu arust õpetavad nad seal põhimõtteliselt vale asja ja mul on kama, kas mu laps on selles hea või ei.<br /><br />Aga no mul on hariduse vastu siiski üle keskmise huvi. Ilmselt on ilm täis lapsevanemaid (ja lapsi), keda huvitab veel vähem kui mind. Kas nende kujundav hindamine on aja raiskamine? Või peab õpetaja tegema oma tööd heas lootuses, et ehk saab ka neist lastest asja, ja et kujundav hindamine annab neile rohkem võimalust kui lihtsalt viite-kahtede lajatamine? Ei tea... Kaurhttps://www.blogger.com/profile/12804631573255124249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5442261682879406270.post-15402222110581535862017-06-18T00:50:38.111+03:002017-06-18T00:50:38.111+03:00Täiesti masendav. Ma kirjutasin jumala pika kommen...Täiesti masendav. Ma kirjutasin jumala pika kommentaari, aga see lihtsalt kadus. Ja uuesti ma seda telefoni teha ei suuda. Aga nii palju küll, et majuba natuke imestasin, et sa, indigo, enam ei loegi mu blogi, ma tean ju küll, et meie vaated siinkohal ei ühti 😁Eliisabethttps://www.blogger.com/profile/03923323720128242988noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5442261682879406270.post-43501731663982525992017-06-15T11:30:13.544+03:002017-06-15T11:30:13.544+03:00Ooo... minu lemmikteema ju :) :)
aga ma seekord e...Ooo... minu lemmikteema ju :) :)<br /><br />aga ma seekord ei hakkagi vaidlema või õiendama. Ma lihtsalt loen ja taas tõden, KUI erinevad on inimesed.<br /><br />Loen Su teksti- kehalise kasvatuse teksti, ja .. ma jätsin kõik need kohad vahele, sest minu jaoks on see " bla bla bla"... ehk siis sisutu tekst, mis on ilmselt üsna copy-paste 200 õpilase jaoks, mida õpetaja hindab.<br />Kuna lõpus oli sellele viidatud, siis kerisin uuesti tagasi ja lugesin jõuga läbi.<br />Aga ongi nii, inimesed on erinevad. Kellele meeldib pikk, paljusõnaline A4, kellele konkreetne struktuur-number-punkt.<br />Ideaal olekski vist, kui saaks valida. <br /><br />Ja tegelikult ei peaks see, et " vanemal on nii parem" olema üldse teema. Mina olen sellest põlvkonnast, kus õpimine oli lapse asi. Ja oluline on, et laps saab tagasisidet ja vean kihla, et iga päev, igas tunnis ta tegelikult seda saabki. Pilgud, sõnad, ütlematajätmised, mina vs teised jne. <br />Ja see, et õpetaja veerandi lõpus väidab 5 või tubli, ei muuda enam suurt midagi.<br />Nagu ise kirjutad, laps võib seda tajuda isegi ebaõiglasena.<br /><br />(näe, ikkagi hakkasin õiendama). Tagasiside on hea, kui see on konstruktiivne ja kindlasti ei jookse üheltki lapselt maha oskus vastu võtta kriitikat ja õppida, et kiitus ei ole alati väga siiras. Ja nagu keegi kusagil kirjutas. JUst positiivsest tagasisidest saad kõige rohkem ka negatiivset tagasisidet: kuula, mida kiidetakse ja tee selle põhjal järeldused...:) :)Indigoaalanehttps://www.blogger.com/profile/04150759253415304564noreply@blogger.com